personalizare textile
Personalizarea produselor textile, fie că vorbim de clasicele tricouri, hanorace sau gentuțe textile/tote bags sau portofele textile, este o industrie într-o continuă dezvoltare, odată cu apariția noilor tehnologii de imprimare și personalizare. Încercăm să ținem pasul cu tot ce este nou și prietenos cu mediul în materie de consumabile și suntem aici pentru a te îndruma către cea mai bună metodă de personalizare, ținând cont de cerințele și așteptările tale dar și de specificul fiecărui proiect în parte.
dtg (Direct to Garment)
Ce înseamnă print direct în țesătură și cum funcționează
Cel mai probabil, toți am văzut până acum cum funcționează printul pe hârtie, pe o imprimanta banală de birou. Acum imaginați-vă o imprimantă de 10 ori mai mare iar în loc de hârtie, un tricou. Câteva click-uri mai târziu avem un tricou personalizat. Asta ar fi o descriere simplă printr-o comparație la îndemâna tuturor.
Mergând mai în detaliu, totuși, procedeul implică imprimarea unui design direct în țesătura materialului (tricou, bluză, hanorac, geantă textilă etc.), procedeul realizat prin intermediul unei imprimante digitale, cu cerneluri pe bază de apă, prietenoase cu mediul înconjurător. Această tehnică de imprimare ne ajută să reproducem și design-uri complexe, multicolore, chiar și fotografii, pe lângă texte și desing-uri simple. Evident, rezultatul final depinde foarte mult de calitatea design-ului, care ar trebui pregătit la o rezoluție de 300dpi, pe un fundal transparent, în special dacă vorbim de personalizarea unor textile colorate.
Foarte important de reținut: printul direct în țesătură se realizează doar pe materiale din fibră naturală, deci trebuie să aveți în vedere produse din bumbac min. 80%, preferabil 100%.
Printul digital se realizează atât pe materiale deschise la culoare, cât și pe materiale colorate. Există, totuși, câteva diferențe legate de imprimarea și procedeul în sine. Dacă pentru textilele deschise la culoare lucrurile sunt simple, iar feeling-ul imprimării va fi, literlamente, de print direct în țesătură (i.e. avem un tricou alb și un design. Tricoul se fixează pe platanul imprimantei, se selectează design-ul dorit și în câteva minute tricoul va ieși din imprimantă personalizat), textilele colorate necesită un procedeu în plus și anume pre-tratarea. Ce înseamnă asta? Pe suprafața materialului unde se dorește imprimarea se aplică, în plus, un tratament special pentru aderența cernelurilor. Fiind vorba de materiale închise la culoare, imprimarea se face în două etape: se printează inițial un strat de alb, ca bază, după care al doilea strat, de culoare, pentru ca design-ul să aibă culorile vii, de aici și necesitatea pre-tratării materialelor. Din cauza acestui procedeu în plus și al stratului de alb inițial, feeling-ul imprimării va fi o idee cauciucat, veți simți printul la atingere, dar nu ca și când ar fi lipită o folie care să nu mai permită materialului să respire. În final, pentru fixarea imprimării, indiferent de culoarea materialelor, acestea se usucă la o presă special concepută pentru așa ceva, timp de câteva minute, la o temperatură de aprox. 150 de grade.
Având în vedere cele de mai sus, printul digital, direct în țesătură, a revoluționat personalizarea textilelor prin reducerea timpului de imprimare, costurile scăzute și o calitate foarte bună de imprimare. Continuăm mai jos cu câteva avantaje ale printului DTG și cu câteva insight-uri care să vă ajute să alegeți cea mai bună metodă de personalizare pentru proiectele voastre.
Când și de ce să alegi printul DTG, direct în țesătură
Atunci când design-ul este complex, în multe culori și detalii și nu poate fi reprodus prin nicio altă tehnică de imprimare.
Atunci când te grăbești și ai o cantitate de produse relativ mica, dar vrei o calitate superioară a imprimării.
Atunci când nu vrei nimic “lipit” pe material. Printul digital, așa cum explicam și mai sus, nu se simte pe textilele deschise la culoare, iar pe cele colorate printul este soft la atingere, deloc deranjant la purtare, lăsând pielea să respire.
Atunci când nu vrei să plătești în plus site, așa cum este în cazul serigrafiei.
Atunci când ai nevoie de o singură bucată, pentru că nu suntem condiționați de cantități minime.
Atunci când ai design-uri complexe, însă diferite și în cantități mici/medii.
De ce informații avem nevoie pentru o ofertă
În primul rând, trebuie să știm ce material/produs îți dorești să personalizăm și culoarea acestuia. Luăm exemplul tricourilor, pentru că sunt cele mai căutate produse. Lucrăm cu furnizori renumiți de textile, așadar îți putem oferi noi variante de modele, de la cele basic la cele premium quality (din bumbac organic 100%), dacă vrei să le achiziționezi de la noi sau poți aduce tricourile tale. Dar trebuie să știm de la început, în special culoarea, costurile imprimării diferă foarte mult în funcție de culoarea materialului.
Apoi, foarte important, numărul de bucăți (pentru produse), numărul pozițiilor de print și termenul de livrare. Pe lângă asta, în cazul în care design-ul este deja pregătit, ne-ar ajuta foarte mult să ne trimiți o simulare sau direct design-ul, cu specificarea dimensiunii dorite pentru imprimare. Iarăși, costurile depind foarte mult și de dimensiunea printului, în special pentru textilele colorate.
termotransfer (colant textil)
De fiecare dată când suntem întrebați ce înseamnă colantul textil, cel mai la îndemână exemplu ne sunt echipamentele sportive. Pe tricourile jucătorilor de fotbal, în majoritatea cazurilor, numele și numărul sunt aplicate prin termotransfer, cu colant textil.
Termotransferul sau transferul termic al foliilor de colant textil este metoda ideală, mega rezistentă pentru personalizarea textilelor atunci când este nevoie să aplicăm texte sau forme vectoriale, în linii simple, care să poate fi tăiate pe contur cu ușurință.
De regulă, în cazul colantului textil, se merge cu personalizarea într-o singură culoare, dar de ce să nu facem lucrurile și mai interesante? Ce ziceți de mai multe culori și chiar mai multe texturi de colant textil, perfect îmbinate pentru a avea, în final, un design ceva mai altfel de tot ce e pe piață?
Ne putem juca, așadar, cu mai multe culori și texturi, atunci când vorbim de foliile deja colorate în masă sau, la nevoie, putem apela la print & cut, atunci când nu se pot întruni condițiile de mai sus și este nevoie, datorită unui design multicolor și complex, să printăm folia de colant înainte de a o tăia pe conturul dorit.
Colantul textil poate fi aplicat pe orice culoare de material, însă nu poate fi aplicat pe orice material textil, ci doar pe cele rezistente la temperaturi ridicate.
Colantul textil poate fi aplicat pe orice culoare de material, însă nu poate fi aplicat pe orice material textil, ci doar pe cele rezistente la temperaturi ridicate.
Această tehnică de personalizare denumita, generic, termotransfer, este foarte simplă și rapidă, prietenoasă cu toate deadline-urile, pentru că funcționează în 3 pași simpli:
- Tăierea/cutting-ul foliei de colant textil în forma dorită
- Îndepărtarea surplusului prin decolare, pentru a rămâne pe folie doar ce se dorește a fi transferat pe textile
- Aplicarea colantului pe textile, la presa termică, timp de maxim 20 de secunde, la o temperatură ridicată
Când și de ce să alegi termotransferul
Atunci când ai nevoie de o personalizare rezistentă la purtări și spălări dese, la grade multe. Se pretează excelent pentru echipamente de lucru, spre exemplu.
Atunci când ai o cantitate relativ mica de produse și design-ul permite tăierea pe contur.
Atunci când îți dorești mai multe texturi pe un produs.
serigrafie
Ce înseamnă serigrafia și cum funcționează
Serigrafia este, poate, cea mai veche metodă de artă prin personalizarea diverselor produse textile, fiind în continuare utilizată intens atunci când este nevoie de personalizarea unor cantități mari de obiecte vestimentare, într-un timp scurt și cu costuri minime. Design-ul acestora, pe de altă parte, va fi în maxim 4 culori. De regulă, comenzile pentru serigrafie sunt pentru grafici într-o singură culoare, la aceeași dimensiune, în cantități de minim 100 de bucăți, în acest fel, costurile sunt foarte reduse în comparație cu celelalte metode de personalizare.
Tehnica de personalizare denumită serigrafie presupune utilizarea unor site serigrafice pentru transferul graficilor pe materialele textile, cu o vopsea special concepută pentru o rezistență ridicată. După realizarea transferului, produsele sunt uscate într-un cuptor special, pentru ca în final să avem produsul final personalizat astfel încât să poată fi utilizat și spălat imediat ce a ieșit din producție.
Spre deosebire de printul DTG (direct în țesătură), serigrafia poate fi folosită și pe materiale sintetice, cum ar fi polyester, vâscoză, mătase etc., nu doar pe fibră naturală.
Când și de ce să alegi serigrafia
Atunci când ai o cantitate mare de produse și un design simplu, în maxim 4 culori, care să fie transferat la aceeași dimensiune pe toate produsele.
Atunci când ai cantități mari de produse și ai nevoie de costuri de producție mici pentru personalizare.
Atunci când nu ai produse din bumbac, dar vrei ca personalizarea să aibă un feeling plăcut la atingere.
broderie
Ce este broderia și cum funcționează
O metodă de personalizare la fel de veche și de folosită de-a lungul timpului este broderia, care nu are nevoie de foartă multă prezentare, având în vedere varietatea de produse textile pe care poate fi utilizată.
Foarte multe branduri aleg broderia pentru personalizarea echipamentelor datorită aspectului profesional pe care îl inspiră, dar și datorită rezistenței personalizării în timp. Cea mai populară alegere pentru broderie sunt tricourile polo, putând fi folosite cu ușurință ca uniforme de lucru în extrem de multe domenii. Pe lângă tricouri de orice fel, broderia este folosită și pentru alt gen de produse, cum ar fi halatele din domeniul medical, cămășile ca parte din diferite uniforme sau prosoape de baie/bucătărie.
Broderia se realizează cu ace și ațe în diferite culori, prin împunsături repetate, astfel încât la final să avem un design ieșit în relief pe un material textil. De regulă, broderia este folosită pentru design-uri în destul de puține culori, având în vedere tehnica folosită, însă cu un design special conceput pentru așa ceva puteți ajunge la un rezultat final excepțional.
Când și de ce să alegi broderia
Atunci când ai nevoie de echipamente personalizate care să reziste foarte mult timp.
Atunci când ai produse care sunt supuse zilnic la diferite tipuri de uzură iar personalizarea trebuie să rămână intactă.
Ai nevoie de un design pentru personalizare textile?
Echipa noastră de graficieni te poate ajuta în crearea identitații tale vizuale, oferind servicii integrate de grafică / design pentru toate produsele de care ai nevoie.
Ce trebuie să știm pentru o ofertă de preț pentru personalizare textile:
- cantitatea (de câte bucăți ai nevoie)
- formatul printului (dimensiuni)
- suportul (gramajul hârtiei și materialul ales)
- orice alte detalii pe care le consideri importante
Fișiere acceptate pentru personalizare textile:
Ne poți trimite grafica în:
- Adobe – Acrobat (.PDF), Illustrator (.AI), Photoshop (.PSD), InDesign (.ID)
- CorelDraw (.cdr)
- Alte formate: .TIF, .EPS, .JPEG (la rezoluție de minim 300dpi)
Grafica trebuie trimisă în format CMYK.
Modalități de plată:
La prima comandă